2018. december 13. csütörtök (Karácsony és Álom hava - Télelő, az év 50. hete és 347. napja)
Aperitif

- régebbi -  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10 - újabb -

Kora tavaszi testi-lelki nagytakarítás

 Eraviscum
 2009. február 25. 09:53:59

Még mielőtt a nyári forgatag beindul, és ki-ki elmerül a pénzhajhász munkakényszerben, illetve a szenvedélyes nyüzsgésű vakációzásban, ideje van egy kis erőt gyűjteni az elkövetkező féktelen iramhoz. Van, aki télen begyűjtött felesleges kilóktól kíván megszabadulni, másnak hite szabja meg kicsapongásainak visszafogását, megint másnak elege van a magányból és vágyakozva konstatálja a napsütésre előbújó szerelmespárocskák ajak magasságú összenövését, akad akinek csak nyugalomra van szüksége, mert most pont ez hiányzik életéből, végül van, aki azt se tudja miről beszélek. Nem más van most terítéken, mint a böjt, ami nem csupán koplalás, hanem elme megedzése és a külső-belső összeszinkronizálása.

A borongós őszt és a depresszív telet követően az ember már várja az első igazi meleg napsugarak beköszöntét. Együtt élve az évszakokkal a tavasz kezdete a legalkalmasabb arra, hogy az ember újratöltse energiatartalékait. Lehet, sőt ajánlott is a testet újra formába hozni, de lehetetlen azt a tudat bevonása nélkül. Ha csupán testünket sanyargatjuk és közben a mindennapokat ugyanúgy éljük meg, akkor könnyen betegség és testi károsodás lehet a vége. Mozgalmas napokat kevesebb tápanyaggal nehéz átvészelni, ez ingerlékennyé, kimerülté és gyengévé teszi az embert. Minden fogyókúrát fokozatosan kell kezdeni, figyelve a test reakciót az élelemmegvonásra. Amikor a szervezet hozzászokott egy adott táplálkozási rendszerhez, akkor annak felborításával a jól működő szervek kerülnek megterhelésre. A böjtölőknek napi háromszor kell ennie, a fogyókúrázóknak sokszor keveset. Most nem vetem bele magam a különböző slágerdiéták értékelésébe, egy azonban bizonyos, hogy legtöbbjüknél a pszichológiai bebeszélés végzi el a fogyást, nem pedig az étkezés módja. Szóval koplalni evéssel is lehet. Ami szükséges, az életmód változtatás, vagyis a bevitt étel mennyiség fokozatos csökkentése egészséges mértékig és átállás zöldség-gyümölcs fogyasztására a vitamin- és tápanyagszükséglet fenntartásáért, miközben a bevitt vízadagot, anyagcsere-gyorsítás és méregtelenítés érdekében nagymértékben növelni kell, valamint szolid, majd egyre aktívabb testmozgást kell beilleszteni a napirendünkbe, az egyszerű és nyugtató sétától az izzasztó sportolásig. A szervezet kiszolgáltatottságának ellensúlyozására sok alvás kell, hogy ezáltal az agy újrarendezhesse magát, valamint a test pihent és energiatakarékos legyen. A testről ennyit, minden másféle drasztikus életvitel káros és felesleges lehet. Azonban, ha már a jól csengő életmód-változtatás szóba került, akkor az elme kerül most előtérbe. Mert az elme az egész irányítója, hisz kell az elhatározás a tettek végrehajtásához. Először is nézzünk tükörbe. Elégedettek vagyunk azzal, amit látunk? Ha nem akkor az önképünkkel van a hiba. Nem kell félni, sokszor nézzünk a tükörbe, mert akármit teszünk is magunkkal, azok örökké mi leszünk. A rendszeres tükörbe nézéshez, időt hagyva magunkra, lassítani kell napirendünkön, mert ez nem egy indulás előtti gyors seregszemle, hanem az önmegismerésünk alapja. Amit látunk magunkból, azt látják mások is. Amikor bohóckodunk, amikor szomorúak vagyunk, ahogy mosolygunk, vagy amilyen a legtöbbször meglévő arckifejezésünk. Ha a tükörbe nézve hiányzik egy aprócska mosoly, vagyis ha szánk már a lekonyulásba kövesedett meg, akkor itt az ideje a változtatásnak. Nem kell sok, csak egy aprócska mosoly, ami nem vigyor, nem röhögés, nem fogmutogatás, csupán a szánk szinte láthatatlan felfelé hajló görbülete, egy kicsivel a vízszintes felett. Kezdjük ezzel életünk megváltoztatását, mosolyogjunk könnyeden felkeléskor, utazáskor, napi teendőink közben, hazaérve, lefekvés előtt és bármikor. Amint elmúlt az új tevékenység okozta izomláz, már elmondhatjuk, hogy lényünk része lett és életünk leheletnyit örömtelibb, mert amint ráérzünk a mosolygásra, emlékeinkből előtörnek kellemes élményeink. Testünk és érzelmeink jobbítása mellett elménket kell még palléroznunk. Mert olvasni kell, szépet és szomorút, ábrándozót és racionálist, ismertet és ismeretlent. A média forgatagát nem elfelejteni kell, hanem megérteni, amit csak a könyvek adta műveltség tud kiteljesíteni. Be kell látni a hírek mögé, mert minden történés valakivel és valahol történt, olyan emberekkel, mint mi magunk. Ha elsajátítjuk az empátiát a másik ember iránt, akkor a mi életünket is jobban tudjuk majd megrendezni. Mert valahonnan jött az emberiség és valahova tart. Mi ennek az utazásnak vagyunk a részesei sokad magunkkal, és van valami felfoghatatlan szisztéma az egész létezésben, ami okot ad a mindenségnek, hogy azt tegye, amit történik. A legkisebb sejtünk működésétől a világűrt mozgató energiákig minden egy monumentális struktúra működő része. Mindennek határa van és mindennek lehetőségei, amelyeken belül elérheti egyéni céljait. A sportoló a fizika szabályok határait feszegeti, a tudós a világegyetem működését értelmezi és igazgathatja, a politikus népeket taszíthat pusztulásba vagy emelhet jólétbe, egy nő szíveket törhet össze vagy egy férfit tehet boldoggá, egy férfi családot tehet tönkre vagy tehet vérség szerint maradandóvá, a szerény boltos az egyszeri földművelő által termelt élelmet ad nekünk és tart minket életben. Mindez csupán egy könnyed mosoly mögött megbújva.




- fel -
© 2008-2018 FilozófusKocsma Kft. „EGY KORSÓ BÖLCSESSÉG SOSEM ÁRT MEG!”
A weboldalon található egyéni kifejezések, szövegek és képek a FilozófusKocsma Kft. tevékenységét képezik,
így azok a kiadó tulajdonában állnak, következésképpen írásbeli hozzájárulás nélkül a weboldal bármely része
materiális módon semmilyen formában nem használható fel, valamint kereskedelmi forgalomba sem hozható,
csupán önálló és értelmes gondolatok tökéletesítésére, továbbá jótétemények véghezvitelére alkalmazható.
A weboldal böngészése kapcsán kialakult fizikai, értelmi és érzelmi sérülések miatt felelősséget nem vállalunk!
Impresszum  |  Médiaajánlat  |  Hirdetés  |  Kockázatok és mellékhatások